No longer lonely

Vet inte vad jag vill få ut av detta. Men det visar sig nog till slut.

Jo. Förlovning. Att lova sig till någon annan. När blev det "fjortis" att förlova sig? När blev det fel att veta redan när man är 16 att man vill spendera livet med sin kärlek. Hur är det fjortis? Jag förstår inte dagens samhälle. Att förlova sig är ett steg i livet, ett val mellan två människor. Jo visst om två 14åriga ungar förlovar sig med ringar från Glitter efter endast några veckor tillsammans, ja då är det väl "fjortis". Men efter ett år eller mer tillsammans, hur kan det då vara fjortis? Man vet vad den andras brister är, men även saker personen gör som man bara älskar. Man vet vad man vill. Och vill man då förlova sig så ska det inte vara fel. Man ska inte behöva tycka att det är pinsamt att gå runt med ring på ringfingret på vänsterhanden. Det är inte fel att lova sig till en människa. Det är fel på samhället.
För tydligen så kan man inte förlova sig förrän man är 30+ med VVV. Då är det okej. Men hur blev det så?
När blev det taboo att förlova sig vid en ung ålder?
Jag stör mig på samhället. Otroligt mycket.

Jag bär ring på min vänstra ringfinger. Inte en förlovningsring. Än. Och folk frågar mig nästan varje dag "Har ni redan förlovat er...? Är inte det lite tidigt?" Bara för att man är ung så är det för tidigt? Det är aldrig för tidigt för att visa sin kärlek!
Så unga älskande par, sätt en ring på fingret och var stolt! Var stolt över eran kärlek.
Och till er avundsjuka hatare som själva längtar efter den lätta tyngden av en ring på fingret, var tysta nu och vänta på eran tid.

Att förlova sig är fint, vackert, underbart. Inte alls fel eller fjortis.

Kommentarer
Postat av: Leyla

håller med dig. man känner ju liksom när det är påriktigt. Man känner ju när det är äkta. All lycka till, för er fina som lyckats hålla ihop. Och ja, alla andra är bara svartsjuka (och lite jag också för att vi inte lyckades..)

2010-06-19 @ 10:14:50
URL: http://leylahjeren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0