anledningen till varför jag bloggar

Jag hade en annan blogg förut men jag tog bort den. Jag ångrar det verkligen nu. För inläggen försvann och med dom försvann minnet. Jag har ingen aning om vad jag brukade göra innan jag skaffade den här bloggen. Ett helt år hade jag blogg innan den här. Ett helt år av minnen och dagar är borta. Jag kommer inte ihåg något. Våren 07 dumpade jag min pojkvän. Den sommaren skaffade jag en ny, en riktig idiot. Ronja fanns då, Ronja var bäst. Och jag skrev vad vi gjorde och sa och vilka låtar vi lyssnade på. Men nu har jag glömt. Jag kommer bara ihåg Vans. Hennes båt i Norrby. När vi smög ut på nätterna och jag blev förkyld. När jag hade sönder hennes säng.
Men inget mer. Jag behöver min gamla blogg nu och mina gamla inlägg. Men dom är borta för alltid nu och det suger verkligen. Jättemycket. Så det är därför jag bloggar. För att komma ihåg det här när jag är gammal. Komma ihåg det sista året med älskade 9B. Veta vad vi gjorde och vad jag brukade skratta åt. A fast nej. Jag vill komma ihåg människorna. Hur de såg ut, hur de skrattade, vad de hade för humor. Visst, de flesta av oss var perversa. Det är man i grundskolan. Vissa rökte och supte.

Så jag bloggar för att komma ihåg och om det är många som läser? Inte särskilt. För vem vill egentligen läsa om någon annans liv istället för att leva sitt egna?
Men jag vill ha min blogg, föralltid. Den ska aldrig försvinna för då försvinner minnena. Så dagen min blogg på något sätt dör. Den dagen kommer jag gråta, mycket.
Så jag borde egentligen Print-Screena alla inlägg och spara dom på ett USB-minne. Så jag aldrig kan förlora dom. För minnen är det bästa vi nånsin får.

Så nu vet ni varför jag bloggar. Om ni orkade läsa igenom det här.
Jag bloggar för att minnas. Skriver ner händelser på internet, öppet för alla att läsa. Och jag har fått sota för det några gånger. Men det gör inget. För när jag är 30 år så kommer jag kunna läsa det här och bara skratta åt det.

Jag vill komma ihåg första året i gymnasiet. Min fina pojkvän. Och hur mycket jag känner. Saknar. Vill ha.

Kommentarer
Postat av: ronja

saknar allt det dära.. <3

2010-07-23 @ 19:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0