min tandställning...

Jag skriver väldigt mycket om min äckliga tandställning och hur ont jag alltid har i tänderna så nu har jag tagit två fula cambilder på mina tänder och ska förklara hur jag kan ha så ont hela tiden!
Jag antar att ni alla vet vad en tandställning är till för... Annars får ni googla det!
Och ja mina tänder är väldigt fula osv. I've already heard it all.

Ser ni metallringen runt tanden där längst in? Likadan ring på motsatta tanden. Det är härifrån tandställningen trycker. Innan tandställningen kom in så fick jag in "gummisnoddar" runt dessa tänder som då gör så otroligt ont, ondare är själva tandställningen. Allt detta är limmat på, men metallringarna är "cementade" på. Alltså typ tand-cement eller vad min tandreglerare nu sa...

Så tänderna jag oftast har ont i är då tre tänder som är snea. Högra framtanden och de två till höger då. De är dessa som sitter snett nu. Annars är det typ rakt&fint.

Nu till smärtan för tillfället, gör så otroligt ont!

De blå gummisnoddarna runt tänderna är de som orsakar så mycket smärta. Otroligt ont gör det. Det trycker och skaver. Och något som inte syns på bilden är att framtänderna i underkäken har tryckts ihop och bakåt så har nu fått en fin kurva där som sedan ska åka tillbaka igen. Blir så otroligt arg! Så jävla ---------------- IRRITERANDE! Verkligen ge oss med snea tänder mer smärta än vad vi redan fått! (----=svordomar)

Jag vet att jag är ful och shit men nu vet ni hur det kan göra så jävla ont!


Kommentarer
Postat av: Leyla

SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖT

2010-04-29 @ 19:54:51
URL: http://leylahjeren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0