Trött, kall och sliten

Jag ska aldrig mer orientera!
Vi hade orienteringsdag i skolan idag, hela skolan hade det. Jag, Sara, Emelie J och Patric gjorde tillsammans, fast vi mötte Patric på vägen, han var lost och hängde på oss. Vi var helt lost vi också, vi letade efter en kontroll i en timma minst och när vi väl hittade den så var det gömd under en stock och löv, ungjävlar ni förstörde vårat betyg!

Iallafall så hade man en timma och en kvart på sig och vi hade bara hittat två stycken då och letade efter 45an som var 50 poäng, den svåraste och den som var längst bort. Så vi letade efter den i minst en timma som sagt och sedan bestämde vi oss för att försöka leta oss tillbaka, självklart var vi vilse efter bara några minuter så var vi självklart vilse, hade ingen aning om vart vi var. Så vi letade upp en stig som vi följde ett tag men sen flydde vi från den och sen såg Patric ett hus och då blev det en jävla fart på honom.
Vi blev asglada eftersom vi inte hade ätit eller druckit på flera timmar. Men självklart var husen vi hittade långt ifrån Farsta Näset där vi hade börjat, vi var nu i Högmora tror jag det heter och hade två kilometer minst kvar till F Näset. Så vi var tillbaka runt tjugo över fyra, vi var dom sista som kom tillbaka, pinsamt!
Så vi bestämde oss för att åka till donken i farsta, jag och putte på hans moppe och Emelie och Sara med buss. Så vi fick vänta i Farsta C i typ tio minuter men då skulle inte Sara med så det blev bara vi tre.
Så vi käkade och sen var det dags att åka hem, alla ville duscha.
Emelie fick låna mitt busskort eftersom hon inte hade något att åka på och jag skulle ju få skjuts av Patric, däremot så tänkte vi inte på att Emelie kunde åka med honom och jag åka kommunalt, smart va.
Så nu har jag inget busskort till imorgon och Jessica ska inte åka moppe till skolan. Så jag har inget att åka på.
Clever huh?
Men det löser sig.

På torsdag har vi orientering igen, på idrotten, då är det i någon skog i Älvsjö där vi aldrig varit förut.
Och allt jävla träsk har förstört mina löparskor så det är jag inte glad över. Grrr!

Aja, nu har jag duschat och vräkt i mig vatten så jag borde vara lite gladare men tänker på träningsvärken i vaderna och låren jag kommer ha imorgon, inte kul.

Nu känner jag att jag har klagat färdigt för idag så ska sluta med något bra... Om jag kommer på något.
Okej, fail, kommer inte på något. Eller något halvbra. Vi hade NP MA idag och jag failade inte totalt! YAY! Får G iallafall, har ändå ingen chans att höja mig till VG.


Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0