film och annat

IGÅR:
Såg på The Jacket igår med Jessica, hon sa att den var asbra så vi kollade på den och den var faktiskt jättebra, ni borde verkligen ladda ner den.
In 1991, in Iraq, the military Jack Starks (Adrien Brody) is shot in the head and presumed dead. When he blinks his eyes in the morgue, the doctor is called. One year later, after being discharged from the army, while hitchhiking in a road in Vermont having amnesia problem, he helps a drunken woman, Jean Price (Kelly Lynch), and her daughter, Jackie Price, fixing their car. Later, he gets a lift, but the driver is stopped by the police and kills the policeman with three shots. Jack is also shot in the head and incriminated by the real killer, who leaves his gun close to the fainted Jack. He goes to court and is sentenced to the mental institution Alpine Grove for insane criminals. Jack becomes the experiment of Dr. Thomas Becker (Kris Kristofferson), who drugs and dresses him with a jacket and lock him in a drawer for corpses in the morgue. While locked, Jack travels to 2007, where he meets a grown-up Jackie Price (Keira Knightley) and they fall in love for each other. Jack envisions that the only exit from the institution is though the jacket.

Sen trängde vi ihop oss i henes säng ochlåg och halvsov till typ nio då vi kom på att jag kanske borde åka hem, så jag lånade en cykel och cyklade hem, väl hemma käkade jag och duschade, sen gick jag och la mig i min egna säng och sov. Skönt
IDAG:
Vaknade fem i åtta av att Emelie ringer mig och frågar vart jag är, tja, jag ligger hemma och sover svarade jag, även fast vi började om 5 minuter, så jag skyndade mig och klä på mig och sånt, var tvungen att äta frukost hemma eftersom matsalen stänger fem i åtta, så jag var klar runt fem över halv nio och tänkte då ta bussen som gick 51 från mig så jag kommer i tid till nästa lektion, så jag kommer upp till bussen runt 46 och tänker, "aa, 5 minuter kvar liksom, då hinner jag", fast det var bara en liten tjej där och det brukar vara fler så jag frågade henne om 25an hade gått, "aa, den gick för någon minut sen". FAN FAN FAN! "Okej, tack." Nästa buss gick liksom 6 över, åh så kul, kom typ tio minuter försent efter att ha skyndat mig in på ica och köpt tuggummi, musik. ÄNTLIGEN! Hiphop / RnB / Soul ska vi arbeta med nu, underbart! Jag valde Eminem - Loose yourself som förstahandsval och sedan Black Eyed Peas - Where is the love som andra handsval, ska spela gitarr då om det går, annars blir det nog piano eller något lätt. Måste få VG på det här alltså, annars är jag screwed!
Hade även matte prov/läxförhör, det gick väl bra, hade nog bara fel på procentfrågorna, hatar såna frågor.
Efter skolan var det bara hem, fixa kläder käka en macka och sedan dra på träning i två timmar, bra träning idag.
Hämtade upp mat på vägen hem som jag och Lollo käkade.
Ganska långt inlägg, menmen. Take it or leave it.
Håller även på att flytta över alla mina bilder och filmer från den här datan till min data, det tar ju bara lite tid liksom.
Aja, ska fortsätta med det nu...

Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0