förortsunge

Har nog aldrig riktigt berättat vem jag är så tänkte att det är nog på tiden nu.


Jag heter Rebecca Olofsson, är 14 år gammal, fyller 15 den 22 december. Är född 1993 med rött hår, det blev senare blont, sedan färgades det brunt och nu är det en blandning. Jag är 50% svensk och 50% serb, stolt? JA! Jag har två systrar och en bror, Angelica, 18, Louise, 15(snart 16) och min underbara lillebror Marcus som blir tre den 13 Augusti. Min mamma Charlotte blir 40 i december och pappa Radovan fyller 42 i Januari. Jag bodde i Skogås till jag var ungefär 11 då pappa flyttade ihop med sin nya tjej och hennes två barn (usch på dom!). Pappa flyttade då till Brandbergen där jag bodde under cirka två månader då han sparkade ut mig för att jag ville vara hos min pojkvän till efter klockan fem på dagen. Jag bodde även i Hallonbergen med mamma till jag var 10 år, skulle börja fyran, då mamma flyttade till Vendelsö, där vi fortfarande bor, men jag vill bo kvar i Hallonbergen, trots den lilla trean, livet var bra där.
Både mamma och pappa bor i Haninge, 7 minuter från varandra med buss.

Jag går i skolan i Trångsundsskolan där jag har gått hela skolgången förutom ett litet tag i trean då jag böt till Freinétskolan (stavning?), där träffade jag även min bästavän Leyla, som bor i Hallonbergen. Nu till hösten börjar jag 9B, jag siktar in mig på att bli barnläkare, lyckas inte det vet jag inte riktigt vad jag vill bli.

Jag tränar Cheerleading, har gjort det i ett år nu och tänker göra det tills min kropp säger att det räcker, cheer är min passion, kommer alltid vara. Har även gått på gymnastik men det gav inte så mycket, var mest bara för skojs skull. Fotboll har jag också testat men det är inte riktigt min grej, jättekul med kompisarna och så, men inte när det är riktigt allvar som det är i cuper och sånt.

Jag lyssnar mest på svensk hiphop, mest RMK då men har börjat öppna min vyer. Lyssnar även på RnB, hiphop och även lite punkrock eller vad ni vill kalla det. Simple Plan och Takida mest, men även The Killers.

Mode? Inte direkt, klär min inte i mjukisbyxor om det verkligen inte är en sån dag, men hemma går det alltid bra. Gillar dock att klä upp mig lite när jag ska gå ut eller något, men går inte runt i fula kläder som slutar precis under brösten och är i alla möjliga färger och former och tycker att det är snyggt. Men lite mode blir det ju faktiskt ibland.

Det var det mesta, känner du att det är något du vill fråga så är det bara att göra det, anonym eller inte men lämna gärna en bloggadress eller mailadress så jag kan svara.

Kommentarer
Postat av: Söderlund

men shit! nu vet jag allt om dig :O hahah ^^

2008-07-22 @ 20:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0